Followers

Monday, May 28, 2012

Aurat!

PADAH MEMBUKA AURAT~♥

Alkisah yg berlaku pd seorg wanita,..

Pada musim panas di Kaherah,..Mesir wajar dijadikan iktibar agar wanita menjaga kesopanan terutama ketika berpakaian supaya tidak terjadi seperti apa yg dilihat oleh Rasulullah S.A.W..

~Satu perjlnn jauh dari Kaherah ke Alexandria dgn sebuah bas memakan masa yg lama,..Di dlm bas itu trdapat seorang wanita brpakaian yg tidak menutup aurat... dan sudah tentu dia menjadi prhatian pnumpang lain.Barangkali kerna ramai yg mnutup aurat di dlm knderaan itu,..maka wanita itu mgmbil kputusn duduk di hujung kerusi brhmpirn pintu keluar.

~Seorang lelaki separuh usia yg kebetulan duduk berhampirannya menegur perbuatan wanita muda itu dengan lembut bicaranya.."Maafkan pak cik kerana hendak menegur pakaian anak.Pak cik rasa anak tidak sepatutnya brpakaian spti ini kerana ia melggar hukum agama dn boleh mgakibtkn sesuatu yg tdak baik kpd ank sndiri"ujar pk cik itu scara berhemah.

....Namun,wanita muda itu brasa trsinggung dgn tgurn trsebut dan tdak boleh mnerimanya.Dia mmndg llki tua itu dgn wjh menahan marah lalu brkata,"Berpakaian adlh hak sy dn pk cik sdh mgganggu keselesaan saya!"
lelaki tua itu trdiam sketika sblum wanita itu berteriak dan dgn lntg brsuara,"Jika mmg Tuan mahu ini pensel saya.Tolong tempahkan untuk sy,tmptkn di neraka Tuhan anda!''Wanita itu lnts mghulurkn pensel kpd lelaki tua itu seolah-olah mncabar nya.

Teriakan yg kuat itu mybbkn pnumpg lain mnoleh ke arah wanita itu.Lelaki itu hnya mmpu bristighfar berkali2 smbil mgucapkn klimah2 Allah yg tdak didgari butirannya.

---Selepas kejadian itu,suasana di dlm bas itu mnjadi sepi.Ada pnumpg yg trlena,bgitu juga wanita muda yg berang tadi.
Sesmpai di terminal bas,smua pnumpg brsiap2 untuk turun tetapi terhalang apabila melihat'sesuatu'.Apa tidaknya wanita itu klihatan masih lena .

Seorg pnumpg menyarankan agar wanita itu dikejutkn tetapi stelah dikejut brkali2 trnyata wanita tdi sudah menemui ajal.Penumpg lain hnya mmpu beristighfar kerana baru sbntar tdi wanita malang itu mncabar supaya mnulis namanya agar ditmptkn di neraka.Ternyata dia mati dlm keadaan menentang Allah,..

Nauzubillah,...:'(
..smoga kita dimatikn dlm briman dan brtakwa pd-Nya....dan DiredaiNya..♥♥♥~Amin~

No comments: